ABOUT US

HUMANS ARE AT THE CORE OF ALL STRONG BUSINESSES.

Mont X was developed from a shared vision from the Corporation de Développement Économique (CDE) of the MRC des Laurentides and the city of Mont-Tremblant to encourage pioneering startups dedicated to the active lifestyle and wellness sectors. With a clear concentration on outdoor, sports, and well-being enterprises, Mont X employs a human-focused methodology to help trailblazing founders become successful, sustainable, and valued contributors to the Laurentian economy. Mont X’s distinct incubator and accelerator approach utilizes a network of diverse industry mavens to support local and provincial startups and businesses from other Canadian provinces and internationally.

The Mont X Board of Directors is made up of a group of renowned business leaders who share a passion for knowledge exchange and sustainable business development. The training and professional experience of each board member strengthens Mont X’s ability to provide startups with invaluable advice, resources, coaches and mentors, to develop viable and successful businesses. We invite you to read on to learn more about our Board of Directors. We invite you to read on to learn more about our Board of Directors.

Pierre Hugron
Chairman
Alexandre Archambault
Vice-president
Louis-Martin Levac
Secretary
Alexandre Ethier
Secretary
Paul Calce
Administrator
Dominique Pradel
Administrator

The Mont X team is made up of dynamic, professional enthusiasts. Being something of a start-up ourselves, we’re dedicated to supporting innovative companies in the sports, outdoor and wellness sectors. We are committed to supporting and guiding entrepreneurs in these dynamic sectors.

With a wealth of experience to draw on, our team members share a passion for providing personalized support and sound advice. Ready to take on any challenge, we are committed to creating an environment conducive to the growth and success of the startups we support. With the energy and know-how of the Mont X team, every day is a new opportunity for collaboration and innovation in the field of sport, outdoor activities and well-being.

Marie-Eve Presseau
Manager
Julie Gosselin
Project Manager

Connection is how we cultivate relationships

Contact us (Homepage)

Get in touch with our team to find out how Mont X can help you stand out with your business project.

press Enter
Which choice best represents your current situation?
Would you like us to add you to our contact list to keep you informed of upcoming events and developments at Mont X?
Use Shift+Tab to go back

Pierre Hugron

Président

Professeur honraire HEC Montréal

Pierre Hugron a œuvré dans le domaine de la gestion universitaire, de l’enseignement et de la recherche pendant plus de 35 ans. Son enseignement et sa recherche s’orientent surtout vers la création d’entreprises et l’administration des PME.

Il fut impliqué dans la création de Inno-Centre acteur clé du développement économique du Québec depuis 30 ans auprès des entreprises technologiques innovantes. Il en est le président honoraire de son conseil d’administration.

Depuis plusieurs années, il s’est impliqué activement dans la formulation de plans stratégiques de développement durable tant au niveau municipal que de la MRC des Laurentides.

Membre de conseils d’administration, d’entreprises privées et d’organisations à but non lucratif, M. Hugron agit aussi à titre de conseiller en administration dans l’entreprise privée. Il a été le fondateur et responsable de la concentration Entrepreneurship au Baccalauréat en administration des affaires à HEC. Il est aussi le fondateur et responsable du Groupe de recherche sur les entreprises familiales (GREF) et le fondateur et membre du conseil d’administration du Club des Entrepreneurs HEC.

Alexandre Archambault

Vice-président

CEO chez Lacroix Boards Inc.

Alex est entrepreneur et aventurier. Il a fondé Lacroix Boards à partir de son sous-sol, une entreprise de skateboard électriques et hydro-planeurs (e-foils) à la fine pointe qui en 5 ans a livré des milliers de planches dans plus de 23 pays. Considérées par plusieurs comme des pièces de collection, les planches conservent leur valeur sur le marché secondaire, une anomalie dans le domaine.

Inventeur d’un remonte-pente de ski alpin hors-piste miniature portable, Alex consacre maintenant toute son énergie à développer le Flow Ranch, un centre récréotouristique unique à faible densité alliant plein air, bien-être et gastronomie situé dans le coeur des Laurentides.

Ayant pratiqué en tant qu’avocat en propriété intellectuelle pendant 10 ans, Alex aime aider les startups en leur faisant bénéficier des leçons qu’il a apprises tant dans les cours de justice qu’à travers son parcours d’entrepreneur.

En dehors du travail, Alex adore être gardien de but au soccer pour son fils et co-créateur d’œuvres d’art avec sa fille.

Louis-Martin Levac

Secrétaire

Directeur, Service du développement économique

Membre de l’Ordre des urbanistes du Québec, titulaire d’un Baccalauréat de l’Université du Québec à Montréal et d’une Maîtrise en urbanisme du School of Urban Planning de l’Université McGill. Monsieur Louis-Martin Levac a complété en 2020 un microprogramme en développement économique à l’Université de Sherbrooke où il met en œuvre ses apprentissages pour développer une économie diversifiée. Il travaille à la Ville de Mont-Tremblant depuis maintenant 23 ans et a occupé les postes de coordonnateur de la planification et de la géomatique et de directeur au sein du Service de l’urbanisme. Depuis 2020, il occupe le poste de Directeur du Service de développement économique en adoptant une posture d’innovation pour la Ville afin de diversifier l’économie de manière complémentaire à l’ADN du territoire. Il siège sur les conseils d’administration de Tourisme Mont-Tremblant, Tourisme aérien Laurentides et de Mont X dont il est l’un des membres fondateurs.

Alexandre Ethier

Trésorier

Directeur de comptes Marché commercial et industriel chez Desjardins Entreprises

Fier résident de Mont-Tremblant, toutes ses études se sont déroulées Ayant toujours vécu à Mont-Tremblant, plus précisément à Saint-Jovite. Que ce soit au primaire, au secondaire ou au cégep, toute sa scolarité s’est déroulée à Mont-Tremblant.

Après l’obtention de son DES de Curé-Mercure en 2014, il a poursuivi ses études au Cégep en technique de gestion de commerce. Ensuite, je suis allé à l’Université du Québec en Outaouais à Saint-Jérôme où j’ai reçu mon BAC en administration, concentration finance.

Aujourd’hui, il occupe le poste de directeur de compte pour le marché commercial chez Desjardins Entreprise, couvrant principalement le territoire des Laurentides, de Sainte-Agathe à Rivière-Rouge.

Étant adepte de loisirs extérieurs à Mont-Tremblant (ski, vélo, kayak, etc.) , il est heureux de faire partie de Mont X et de pouvoir faire une différence pour nos entrepreneurs qui veulent se lancer en affaires dans le secteur du sport.

Paul Calce

Administrateur

Directeur général de la Corporation de développement économique de la MRC des Laurentides

Paul Calce œuvre depuis plus de 30 ans dans le milieu du développement économique. Natif de Montréal, il a complété des études universitaires en administration des affaires de l’Université du Québec à Montréal. Ayant un coup de cœur pour la région des Laurentides, c’est dans cette région qu’il décide d’y faire carrière. Directeur général de la Corporation de développement économique de la MRC des Laurentides, Paul Calce est l’acteur principal du développement économique de la région.

Sa profession de « développeur économique » l’amène quotidiennement à collaborer avec les décideurs politiques et gens d’affaires influents. Son objectif premier est la concrétisation de projets d’affaires, sociaux et culturels structurants pour la MRC des Laurentides. Visionnaire et déterminé, il est ouvert au partage des connaissances et à l’encouragement de la relève.

Impliqué dans sa communauté, il est également sollicité pour son expertise à siéger sur des comités. Paul Cale vise constamment l’amélioration du bien-être des gens de la région des Laurentides.

Dominique Pradel

Administratrice

Directrice adjointe aux finances et à l'administration, CDE des Laurentides

Originaire du sud-ouest de la France, elle détient une maîtrise en sciences économiques de l’université de Toulouse. Arrivée dans les Laurentides, elle débute comme conseillère auprès des jeunes entrepreneurs. Elle opte ensuite pour la gestion administrative et les finances du bras économique de la MRC des Laurentides et ce, depuis plus de 20 ans.

Très impliquée dans son milieu, elle a œuvré bénévolement au sein de plusieurs conseils
d’administration, dont un CPE, un comité d’école et elle est actuellement présidente d’une entreprise d’économie sociale en aide à domicile nommée Aide chez soi des Pays-d’en-Haut.

Marie-Eve Presseau

Directrice générale

Possédant un baccalauréat en administration des affaires, profil marketing, Marie-Eve s’occupe de la gestion de Mont X, de la stratégie globale et de la recherche de financement. Elle détient de nombreuses compétences en gestion et une accréditation en gestion de projet, ce qui lui permet de mieux gérer des projets complexes.

Elle même entrepreneure, elle était propriétaire d’un restaurant à Revelstoke en C-B, où elle occupait le rôle de directrice générale. Elle a poursuivi sa carrière dans l’ouest canadien en travaillant pour la Chambre de commerce de Revelstoke ce qui lui a permis de développer ses connaissances du milieu des affaires et de l’accompagnement d’entreprises dans un environnement où le tourisme et le sport sont au cœur de l’ADN de la région.

Le sport et le plein air ont façonné son parcours professionnel et personnel. Depuis près de 20 ans, Elle a oeuvré dans les centres de villégiature tels que le Lac Louise et Alberta, Revelstoke en C-B et Mont-Tremblant. N’étant pas spécialisé dans un sport en particulier, elle est en quelque sorte une généraliste du sport, toujours prête à en essayer un nouveau! 

Julie Gosselin

Chargée de projet

Julie Gosselin est une professionnelle polyvalente dans les domaines de l’hôtellerie, de la restauration, du tourisme et de l’événementiel. Avec une carrière riche en expériences variées, elle a acquis une expertise solide dans la gestion opérationnelle et la coordination d’événements.

Peu importe le rôle qu’elle occupait, elle a brillé par sa capacité à supporter ou diriger une équipe avec efficacité et à assurer le bon déroulement d’une multitude de projets et d’événements.

Dotée d’un sens aigu de l’organisation et d’une approche résolument professionnelle, Julie est reconnue pour sa capacité à maintenir des normes élevées de qualité et de service, même dans les situations les plus exigeantes. Son engagement envers l’excellence et sa volonté constante d’apprendre et de s’améliorer font d’elle une collaboratrice précieuse dans tout projet qu’elle entreprend.

En dehors de son travail, Julie est une personne engagée qui cherche à contribuer positivement à sa communauté et à inspirer ceux qui l’entourent. Elle affectionne particulièrement le vélo et la natation, ce n’est pas surprenant qu’elle ait participé à quelques triathlons dans la région.

Pierre Hugron

Chairman

Honorary Professor HEC Montréal

Pierre Hugron has worked in university management, teaching and research for over 35 years. Its teaching and research focus on business creation and SME administration.

He was involved in the creation of Inno-Centre, a key player in the economic development of innovative technology companies in Quebec for 30 years. He is Honorary Chairman of its Board of Directors.

For several years, he has been actively involved in the formulation of strategic sustainable development plans at both municipal and MRC des Laurentides levels.

A member of boards of directors of private companies and not-for-profit organizations, Mr. Hugron also acts as a management consultant in the private sector. He was the founder and head of the Entrepreneurship concentration in the Bachelor of Business Administration program at HEC. He is also founder and head of the Groupe de recherche sur les entreprises familiales (GREF) and founder and board member of the Club des Entrepreneurs HEC.

Alexandre Archambault

Vice-president

CEO at Lacroix Boards Inc.

Alex is an entrepreneur and adventurer. He founded Lacroix Boards out of his basement, a cutting-edge electric skateboard and hydroplane (e-foils) company that in 5 years has delivered thousands of boards to over 23 countries. Considered by many as collector’s items, the boards retain their value on the secondary market, an anomaly in the field.

Inventor of a portable miniature backcountry ski lift, Alex now devotes all his energy to developing Flow Ranch, a unique, low-density recreation and tourism center combining the outdoors, well-being and gastronomy in the heart of the Laurentians.

Having practiced as an intellectual property lawyer for 10 years, Alex enjoys helping startups benefit from the lessons he has learned both in the courts and through his entrepreneurial journey.

Outside of work, Alex loves being a soccer goalie for his son and co-creator of artworks with his daughter.

Louis-Martin Levac

Secretary

Director, Economic Development Department

Member of the Ordre des urbanistes du Québec, he holds a Bachelor’s degree from the Université du Québec à Montréal and a Master’s degree in Urban Planning from McGill University’s School of Urban Planning. In 2020, Louis-Martin Levac completed a microprogram in economic development at the Université de Sherbrooke, where he applies what he has learned to develop a diversified economy. He has been with the Ville de Mont-Tremblant for 23 years, and has held the positions of Planning and Geomatics Coordinator and Director of the Urban Planning Department. Since 2020, he has held the position of Director of the Economic Development Department, adopting a posture of innovation for the City in order to diversify the economy in a way that complements the territory’s DNA. He sits on the boards of Tourisme Mont-Tremblant, Tourisme aérien Laurentides and Mont X, of which he is a founding member.

Alexandre Ethier

Treasurer

Commercial and Industrial Market Account Manager at Desjardins Entreprises

My name is Alexandre Ethier. I’ve always lived in Mont-Tremblant, more precisely in Saint-Jovite. Whether in elementary school, high school or CEGEP, I went to school in Mont-Tremblant.

After obtaining my DES from Curé-Mercure in 2014, I went to Cégep en technique de gestion de commerce. Then I went to the Université du Québec en Outaouais in Saint-Jérôme, where I received my BAC in administration, majoring in finance.

Today, I work for Desjardins Enterprise as an account manager for the commercial market. I mainly cover the Laurentians, from Sainte-Agathe to Rivière-Rouge.

As a Mont-Tremblant outdoor recreation enthusiast myself (skiing, biking, kayaking, etc.), I’m happy to be part of Mont-X and to be able to make a difference for our entrepreneurs who want to start a business in the sports sector.

Paul Calce

Administrator

General Manager, MRC des Laurentides Economic Development Corporation

Paul Calce has been involved in economic development for over 30 years. A native of Montreal, he completed university studies in business administration at the Université du Québec à Montréal. Having fallen in love with the Laurentian region, he decided to make it his career. General Manager of the Corporation de développement économique de la MRC des Laurentides, Paul Calce is a key player in the region’s economic development.

His profession as an “economic developer” brings him into daily contact with influential political and business decision-makers. Its primary objective is to bring to fruition structuring business, social and cultural projects for the MRC des Laurentides. Visionary and determined, he is open to sharing knowledge and encouraging the next generation.

Involved in his community, he is also sought out for his expertise on committees. Paul Cale is constantly striving to improve the well-being of people in the Laurentian region.

Dominique Pradel

Administrator

Assistant Director, Finance and Administration, CDE des Laurentides

Originally from south-west France, she holds a Master’s degree in economics from the University of Toulouse. When she arrived in the Laurentians, she started out as an advisor to young entrepreneurs. She then opted for the administrative and financial management of the economic arm of the MRC des Laurentides, and has been doing so for over 20 years.

Highly involved in her community, she has volunteered on a number of boards
, including a day-care center and a school committee, and is currently president of a homecare social economy enterprise called Aide chez soi des Pays-d’en-Haut.

Marie-Eve Presseau

General Manager

Marie-Eve holds a bachelor’s degree in business administration specializing in marketing. She is responsible for managing Mont X’s global strategy and fundraising initiatives. Her extensive management skills and project management accreditation allow her to handle complex projects effectively.

As an entrepreneur, Marie-Eve owned and operated a restaurant in Revelstoke, British Columbia, where she served as the general manager. She continued her career in Western Canada, working for the Revelstoke Chamber of Commerce. This experience allowed her to gain valuable business world guidance and insights in a region where tourism and sports are central to the local identity.

Marie-Eve’s professional and personal life has been shaped by her passion for sports and the outdoors. She has worked in resorts for nearly two decades, including Lake Louise and Alberta in Canada, Revelstoke in British Columbia, and Mont-Tremblant. Marie-Eve is not limited to any specific sport; she is a versatile sports enthusiast who is always eager to try new activities.

Julie Gosselin

Project Manager

Julie Gosselin is a versatile professional with extensive experience in the hospitality, catering, tourism, and events industries. Throughout her career, she has developed solid expertise in operational management and event coordination.

Regardless of her role, Julie excels at effectively supporting or leading teams, ensuring the smooth execution of numerous projects and events.

Equipped with a strong sense of organization and a highly professional approach, Julie is renowned for her ability to maintain exceptional standards of quality and service, even in the most demanding situations. Her unwavering commitment to excellence and continuous desire to learn and improve make her an invaluable asset to any project she undertakes.

Beyond her professional pursuits, Julie is a dedicated individual committed to positively contributing to her community and inspiring those around her. Notably, she is an avid cyclist and swimmer, which explains her participation in several regional triathlons.